Velimeşe’de alternatif yol trafiğe açıldı
Velimeşe’de alternatif yol trafiğe açıldı
Velimeşe’de alternatif yol trafiğe açıldı
TEKİRDAĞ'ın Ergene ilçesi Velimeşe Mahallesi’nde, Valilik kararıyla güvenlik gerekçesiyle kapatılan hemzemin geçidin ardından, bölge halkının mağduriyet yaşamaması için başlatılan alternatif yol çalışmaları tamamlanarak trafiğe açıldı.
Velimeşe Mahallesi'nde 4 Eylül 2021'de Kapıkule-Halkalı seferini yapan yük treni, hemzemin geçitte kapalı bariyerlerin arasından geçmeye çalışan, içerisinde fabrika işçilerinin bulunduğu, Bilal Küllü'nün kontrolündeki 59 ADJ 755 plakalı minibüse çarptı. Kazada Suzan Aksoy, eşi Halil Aksoy, Nebibe Korkmaz, Cangül Akın, Hülya Dinçkol, Yaşar Yüce, Nusret Açıkgöz yaşamını yitirdi, 5 kişi yaralandı. Minibüs şoförü Küllü'nün tutuklanmasının ardından İstanbul Teknik Üniversitesi İnşaat Fakültesi Ulaştırma Birimi'nden Prof. Dr. Zübeyde Öztürk, Öğretim Görevlisi Dr. Adem Faik İyinam ve Öğretim Görevlisi Dr. Nurbanu Çalışkan Özüer'den oluşan bilirkişi heyetinin hazırladığı raporda Küllü 'asli', TCDD ve Karayolları Genel Müdürlüğü yerel idaresi ise 'tali' kusurlu bulundu.
Kazadan 3 ay önce 1 Haziran 2021 tarihinde TCDD 1'inci Bölge Müdürlüğü Demiryolu Bakım Servis Müdürlüğü'nün, Tekirdağ Valiliği ile Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanlığı ve Ergene Belediye Başkanlığı'na bir yazı göndererek, hemzemin geçidin kapatılmasını istediği ortaya çıktı. Ancak aradan geçen yıllarda kazayla ilgili Çorlu Cumhuriyet Başsavcılığı ile İçişleri Bakanlığı'nın inceleme ve soruşturmaları sürdü. Bakanlık, müfettişler görevlendirirken; konu yeniden gündeme geldi. Bakanlık ve savcılık incelemeleri devam ederken; Karayolları Bölge Müdürlüğü'nün başvurusu sonrası Tekirdağ Valiliği, 14 Haziran 2026 günü hemzemin geçidi taşıt ve yaya trafiğine kapattı. Kazadan 4 yıl 9 ay sonra hemzemin geçitin kapanması üzerine Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanlığı çalışma başlattı.
İKİ DAİRE BAŞKANLIĞINDAN KOORDİNELİ ÇALIŞMA
Kapatma kararının hemen ardından harekete geçen Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı ekipleri, bölgedeki trafik akışını rahatlatacak en uygun alternatif güzergahı belirleyerek ulaşım ve trafik güvenliği tedbirlerini planladı. Güzergahın netleşmesiyle birlikte Fen İşleri Dairesi Başkanlığı ekipleri sahada hummalı bir çalışma başlattı. Yürütülen yoğun mesai kapsamında, Çorlu Caddesi ile İstasyon Caddesi’ni birbirine bağlayan 1 kilometre uzunluğundaki Tatar Yolu Caddesi’nin imalatı kısa sürede gerçekleştirildi. Kavşak bağlantı kolları dahil olmak üzere 9 metre genişliğinde inşa edilen yolun ön hazırlık çalışmaları kapsamında, zemini güçlendirmek amacıyla 4 bin 850 ton taş dolgu ve mekanik malzeme serimi yapıldı. Altyapı hazırlıklarının tamamlanmasının ardından güzergaha 2 bin 50 ton sıcak asfalt serilerek sürüş konforu en üst seviyeye çıkarıldı.
KAVŞAK DÜZENLEMELERİ VE SÜRÜŞ GÜVENLİĞİ UNUTULMADI
Çalışmalar sadece yol yapımıyla sınırlı kalmadı; bahse konu yol kesişimlerinde sürücülerin güvenliğini sağlamak amacıyla geometrik düzenlemeler hayata geçirildi. Bu kapsamda, Çorlu Caddesi kesişiminde 200 metre bordür kullanılarak modern bir kavşak yapımı tamamlandı. Ulaşım Dairesi ekiplerince alternatif güzergah üzerindeki yatay ve düşey trafik işaretlemeleri de eksiksiz şekilde yapılarak hat üzerindeki toplu taşıma güzergâhları yeni yola entegre edildi.
KATLI KAVŞAK PROJESİ ONAY AŞAMASINDA
Tatar Yolu Caddesi’nin trafiğe açılmasıyla bölge ulaşımı rahat bir nefes alırken, Velimeşe’ye kalıcı çözüm sağlayacak müjdenin detayları da tazeliğini koruyor. Büyükşehir Belediyesi tarafından projelendirilen ve bölgedeki ulaşım sorununa kökten çözüm getirecek olan "Ergene İlçesi Velimeşe Mahallesi Km:141+866 Hemzemin Geçidi Üzerine Katlı Kavşak Uygulama Projesi"nin şu an Karayolları Genel Müdürlüğü’nde onay aşamasında olduğu bildirildi. Projenin onaylanıp hayata geçirilmesiyle birlikte, Velimeşe’deki ulaşım ağı tamamen kesintisiz ve modern bir çehreye bürünmüş olacak. (DHA)
FOTOĞRAFLI
Tekirdağ HABERİ
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.


